٨ الی ۱۱ بهمـن ماه ۱۳۹٢ / محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری و هتلداری :
یک ضرورت انکارناپذیر برای کشوری با پیشینه تاریخی چند هزارساله

هر ساله در تمامی کشورهای صاحب صنعت نمایشگاهی دنیا، نمایشگاههایی به منظور ترویج صنعت سفر و گردشگری برگزار میگردد که به عنوان ابزاری مناسب جهت به رخ کشیدن داشته های فرهنگی، تاریخی، طبیعی یا صنعتی آن کشور به کار گرفته میشوند.
برخی از این کشورها این نمایشگاه را برای معرفی سوابق تاریخی خود برپا می نمایند و بعضی دیگر تلاش در ارائه دستاوردها و تلاشهای چند دهه اخیر جامعه خود در جهت پیشرفت و توسعه دارند، ولی در هر صورت همگی تا حد امکان و تا جاییکه ظرفیت تاریخی شان اجازه دهد (و یا حتی فراتر از ظرفیت واقعی) نقبی به گذشته خود می زنند و آنچه را که از گذشتگان برایشان به میراث باقی مانده با تبلیغات بسیار به سایر جوامع معرفی می نمایند.
شناساندن ظرفیتهای توریستی در کشورهایی که در این زمینه موفق عمل نموده اند موجب شده است تا صنعت گردشگری به یکی از مهمترین و یا حتی در بعضی، به اصلی ترین منبع درآمدهای ارزی این کشورها بدل شود. ولی آنچه در این بین مسلم و مسجل است اینکه این کشورهای موفق، در شناسایی و یافتن پتانسیلهای گردشگری سرزمین خود صحیح عمل نموده و در شناساندن آنها به سایر کشورها نیز از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده اند و در راستای این حرکت خود از نمایشگاهها نیز به عنوان یک ابزار بسیار مهم که در سطح بین المللی رسماً پذیرفته شده اند بهره می جویند.
در کشوری همچون ایران که تنها سابقه تاریخی و فرهنگی تعداد انگشت شماری از کشورهای جهان با آن برابری میکند هنوز اهمیت برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری در حدود لازم و مکفی برای بسیاری از دست اندر کاران این صنعت عیان نشده و یا به تعبیری میتوان گفت که تاکنون ابزار و امکان لازم برای شکل گیری گسترده آن مهیا نبوده است.
همواره نام کشورهایی مانند ایران، یونان، مصر، چین و ایتالیا یادآور تمدنهای باستانی و قدرت و عظمت این تمدنها در دورانی هستند که هنوز شالوده هشتاد درصد کشورهای فعلی جهان پی ریزی نشده بود. لیکن متاسفانه میزان موفقیت کشور ما در ارائه و معرفی تمدن کهن خود در مقایسه با چهار کشور دیگر به هیچوجه قابل مقایسه نیست و گویی اهمیت آن نادیده انگاشته شده است و اکثریت مردم ما اصولا نمیدانند که ورود جهانگردان به کشورمان حداقل از لحاظ اقتصادی چه منافع و درآمدی را نصیبشان می کند. این در حالی است که کشور ایران به جهت تنوع اقلیمی و زیستی جزو 5 کشور برتر جهان و از نظر تاریخی و فرهنگی بین ١٠ کشور برتر دنیا قرار دارد. به عبارت دیگر از نظر جاذبه های توریستی کشورمان جزو ١٠ کشور برتر دنیاست.
بازدهی اقتصادی ورود گردشگر به کشورها آنقدر بالاست که همانگونه که ذکر شددر بعضی ازکشورها صنعت گردشگری به اصلی ترین منبع کسب درآمدهای ارزی بدل شده است. ورود هر یک نفر توریست به کشور برای حداقل... رسته کاری ایجاد اشتغال می نماید. این یک واقعیت ثابت شده و انکار ناپذیر است که ورود گردشگر به هر کشوری مساوی است با ورود ارز و اشتغالزایی در آن کشور.
این یک حقیقت اثبات شده و پذیرفته شده است که صنعت گردشگری حداقل از بعد اقتصادی عامل پیشرفت کشورها و ایجاد رقابت در درون ساختار اقتصادی آنهاست. پس حال که کشور ما ظرفیت و پتانسیل جذب اینچنین درآمدی را دارد، ضروری است تا زمینه و امکانات آن نیز فراهم گردد تا موضوع پذیرش گردشگر به یک معضل تبدیل نشود. هر یک روز تعلل در این خصوص یعنی امتناع کردن از کسب درآمد از منابع و استعدادهای تاریخی و فرهنگی. هم اینک صنعت گردشگری به عنوان یکی از ٣ صنعت مهم و درآمدزا پس از صنایع نفت و خودرو سازی قرار دارد. هر چند که پیش بینی میشود تا کمتر از دو دهه دیگر، از لحاظ درآمد زایی مقام نخست را به خود اختصاص دهد.
برپایی نمایشگاه بین المللی صنعت گردشگری و هتل داری ایران در حقیقت این فرصت را برای تمامی سازمانها، اتحادیه ها، تشکل ها، شرکتها و همچنین افرادی که به نوعی در ارتباط با این صنعت هستند ایجاد نموده تا امکان معرفی و ارائه توانمندیها و امکانات خود را هم به عموم مردم و هم به موسسات و سازمانهای مرتبط بدست آورند.
نمایشگاه بین المللی خدمات و تجهیزات صنعت گردشگری و هتل داری ایران( IRAN HT&T ) تنها رویداد رسمی نمایشگاهی کشورمان در حوزه صنعت گردشگری و هتل داری است که در تقویم سازمان جهانی گردشگری WTO به ثبت رسیده و مورد تأیید و توجه سازمان مذکور است . هرساله اسامی شرکت کنندگان در این نمایشگاه از سوی برگزارکننده در اختیار WTO قرار میگیرد و حضور در آن به عنوان یک رکورد از سوی سازمان فوق الذکر در سوابق شرکت کنندگان ثبت میشود. بعلاوه این نمایشگاه تنها نمایشگاه در حوزه صنعت گردشگری و هتل داری در تهران است که مجوز قانونی سازمان توسعه تجارت را دارا میباشد.
بدیهی است گردشگری و هتل داری لازم و ملزوم یکدیگرند و تقویت هر یک از این دو لازمه توسعه و پیشرفت دیگری است. هتل داری در خدمت سفر و گردشگری است و گردشگری نیز نیازمند هتل داری مطلوب و توانا است. از سوی دیگر گستره صنایع و خدمات مرتبط با هتل داری آنقدر وسیع و بزرگ است که می توان گفت این صنعت از بیشتر شاخه های صنایع و خدمات بهره و سهمی را برده است. پروفایل کالایی نمایشگاه هتل داری و گردشگری که در سطور بعدی قابل ملاحظه است گستردگی و فراگیربودن صنایع و خدمات مرتبط با صنعت هتل داری را نشان می دهد.

اهـداف بــرگـزاری نمـایشگـاه

:: آشنایی و معرفی داشته ها ، امکانات و ظرفیت های کشور در دو حوزه گردشگری و هتل داری.

:: شناسایی مشکلات ، موانع و نقاط ضعف موجود در این دو حوزه ، ترغیب و تشویق افراد ، شرکتها و موسسات به ورود و فعالیت در این دو بخش و وادار نمودن سازمانهای دولتی متولی گردشگری به حمایت و مساعدت از دست اندرکاران صنعت مذکور.

:: ایجاد زمینه های مناسب بمنظور بهره گیری از ظرفیت های گردشگری و ایجاد اشتغال در کشور که ناشی از فعل و انفعالات گردشگری است و بهره مندی از سطح بسیار بالای درآمدزایی صنعت گردشگری.

:: فراهم نمودن بسترهای لازم جهت ورود گردشگر به کشور و یافتن راهکارهای لازم بمنظور رفع موانع موجود تا حد امکان و با در نظر گرفتن معیارها و شرایط فرهنگی و اجتماعی کشور.

:: با توجه به اینکه صنعت گردشگری سومین صنعت درآمدزا در جهان محسوب میشود یکی از مهمترین اهداف این نمایشگاه، ارتقاء جایگاه صنعت توریسم و ایجاد فرهنگ پذیرش گردشگر در جامعه است به گونه ای که از گردشگر گریزی اجتناب شود و تا حدی از وابستگی به درآمدهای نفتی فاصله گرفته شود.

:: آشنایی عموم مردم با سازمان ها، انجمن هاو نهادهای متولی امر گردشگری و ارائه انتظارات ایشان به مسئولین و متقابلاً پاسخگویی مسئولین به خواسته ها و مشکلات موجود در این زمینه.

:: آشنایی دست اندرکاران با نوآوری ها و ظرفیت های موجود در عرصه بین المللی و تلاش برای رسیدن به استانداردهای جهانی.

:: آشنایی با مشکلات و کاستی های موجود در مراکز اقامتی و هتل ها و یافتن راهکارهای ممکن برای مرتفع نمودن آنها.

:: آشنایی با چگونگی مدیریت موفق هتل های دنیا و بکارگیری روش های بهسازی و استانداردسازی هتل ها بمنظور رفع معضلات آنها.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : جمعه ۳۱ خرداد ۱۳٩٢ | ٢:۱۸ ‎ب.ظ | نویسنده : نسرین میرجزایی | نظرات ()

به گفته متخصصین امور مسافرتی، بهترین کار برای داشتن یک سفر آسوده، تهیه فهرستی از لوازم مورد نیازی است که با خود به سفر خواهید برد. اما گاهی محافظه کارترین مسافران هم گاهی مواردی را فراموش میکنند یا حتا به آن فکر هم نمیکنند. این موارد مهم و کارآمد چه هستند؟

این موارد را در سفر به همراه داشته باشید

1. گیره لباس (یا سنجاق قفلی بزرگ) گیره لباس در سفر استفاده ای کاملا متفاوت دارد! و بهترین وسیله برای کیپ کردن در بسته های خوراکی نیمه تمام مانند چیپس، محکم کردن کیسه لباسهای نم دار است.

2. در بازکن قوطی و بطری، به یاد داشته باشید که همیشه در رستوران غذا نخواهید خورد و کنسرو و نوشیدنی را با دربازکن به شما نمیفروشند.
3. آب، اگر سفر شما بیش از سه ساعت طول میکشد، حتما یک بطری بزرگ آب همراه داشته باشید. یک اسپری کوچک آب هم در سفرهای گرم و خشک بسیار مفید خواهد بود. با اسپری کردن کمی آب به صورتتان بسیار سرحال خواهید شد.
4. ماشین حساب جیبی، تنها وسیله ای که برای تبدیل قیمتها و ارز در مسافرتهای خارجی نیاز دارید.
5. لیف حمام، لیف حمام در میان تجهیزات بسیاری از هتلها وجود ندارد. پس یکی همراه داشته باشید.
6. یک بسته بزرگ دستمال کاغذی، بسیاری از هتلها یا اصلا در اتاقها دستمال نمیگذارند یا فقط به یک بسته کوچک اکتفا میکنند.
7. یک کپی از تمام مدارک مهم سفر، پاسپورت(صفحه عکس دار)، بلیطها، کارت هویت، کارت اعتباری، گواهینامه رانندگی، چک مسافرتی.... در صورت گم شدن هر یک از این اسناد، شما شماره و بقیه مشخصات لازم را همراه خواهید داشت.البته فراموش نکنید که کپی مدارک ره همراه با اصل آن در یک جا نگذارید.
8. کمی آب نبات، بد نیست یک بسته آب نبات همراه داشته باشید تا به کسانی که کاری برایتان انجام میدهند تعارف کنید. مانند راننده تاکسی، دربان متل و... این بهترین روش برای شروع یک برخورد دوستانه است.

چند مورد که همراه نداشتن آن در سفر بهتر است

1. بطری کامل شامپو، لوسیون و مانند اینها، بهتر است از انواع مسافرتی آن همراه ببرید یا مقداری از هر کدام را در بطریهای کوچک پلاستیکی ریخته و با خود ببرید.
2. یک لباس برای هر روز! چند تکه لباس قابل جور کردن با همدیگر را بردارید و سعی کنید از رنگهای هماهنگ استفاده کنید.
3. سشوار و اتو ، اینها فقط بار شما را سنگین میکنند و معمولا در تمام هتلها موجود هستند. برای اطمینان بیشتر با یک تلفن به هتل، مشکل حل خواهد شد.
4. لوازم واقعا اضافی،اگر وسایلی هستند که نمیدانید به درد خواهند خورد یا نه، بهتر است آنها را در خانه بگذارید. پشیمان نخواهید شد.

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : یکشنبه ٢٦ خرداد ۱۳٩٢ | ۱٠:٢٠ ‎ق.ظ | نویسنده : نسرین میرجزایی | نظرات ()

زیباترین دریاچه جهان؛ دریاچه رنگین کمانی!


این دریاچه «دریاچه پنج رنگ» نامیده شده و زیباترین دریاچه جهان به شمار می‌آید؛ چرا که هیچ نظیری برای آن در یبن دریاچه‌های دیگر وجود ندارد. باوجود این در یک دوره کوتاه مدت در سال...
 Caño Cristales اسم یک دریاچه در کلمبیا است که با 100 کیلومتر فاصله در  Sierra de la Macarena واقع شده است.
این دریاچه «دریاچه پنج رنگی» نامیده شده و زیباترین دریاچه جهان به شمار می‌آید؛ چرا که هیچ نظیری برای آن در یبن دریاچه‌های دیگر وجود ندارد. باوجود این در یک دوره کوتاه مدت در سال این دریاچه با رنگهای قرمز، زرد، سبز و آبی تبدیل به دریاچه رنگین کمانی می‌شود.ِ
می‌توان گفت این دریاچه میراث بیولوژیکی نوع بشر است.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : یکشنبه ٢٦ خرداد ۱۳٩٢ | ٩:٤٥ ‎ق.ظ | نویسنده : نسرین میرجزایی | نظرات ()

رونق و توسعه صنعت گردشگری به دلیل درآمدزا بودن و سود سرشار آن یکی از آرزوهای و برنامه های دولتها در قرن حاضر است و به هر ترتیب با به کارگیری امکانات خود قصد تحقق آرمانهای خود را در این صنعت نوظهور داشته و دارند.

یکی از سیاست ها و نسخه هایی که مسئولان گردشگری برای موفقیت و توسعه این صنعت بین المللی در نظر گرفته اند بحث برندسازی برای گردشگری بوده و هست . اگرچه بحث برندسازی در دیگر صنایع نیز برای موفقیت آنها مطرح شده اما ظاهرا کارکرد علمی و عملی آن در بحث اقتصاد گردشگری نیز به اثبات رسیده و البته ریزه کاریهای بسیار زیادی دارد  بنابراین بسیاری از کشورهای مطرح در این صنعت اقدام به سرمایه گذاری های کلان در بحث برند سازی برای صنعت گردشگری خود کرده اند که در این زمینه می توان به ترکیه، تایلند، استرالیا، ژاپن ، چین و هندوستان اشاره کرد برخی از این کشورها حتی به ساخت یک برند یا دو برند بسنده نکرده اند و با سرمایه گذاری های هنگفت دست به انتخاب و معرفی بیش از دهها برند در زمینه های مختلف این صنعت زده اند.
اما ایران که به تازگی سرمایه گذاری هدفمندی در صنعت گردشگری خود داشته برای انتخاب برند گردشگری منطقه مورد نظرش کمی کوتاهی کرده و هم اکنون برای جبران این کوتاهی روی به جامعه علمی کشور یعنی دانشگاهها آورده و از آنها در این زمینه مدد خواسته است در این راستا جشنواره یا همایشی برای بررسی راهکارها و تولید برند گردشگری ایران از دو سال پیش پایه ریزی شد.

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : یکشنبه ۱٢ خرداد ۱۳٩٢ | ۳:٤٠ ‎ب.ظ | نویسنده : نسرین میرجزایی | نظرات ()

چُغازَنبیل نیایشگاهی است باستانی که در زمان ایلامیها ساخته شده است. چغازنبیل بخش به‌جا مانده از شهر دوراونتش است. این سازه در ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو جای ‌گرفت. این نیایشگاه توسط اونتاش گال (پیرامون ۱۲۵۰ پ.م.)، پادشاه بزرگ عیلام، و برای ستایش ایزد اینشوشیناک، نگهبان شهر شوش، ساخته شده است.

http://s1.picofile.com/file/7787212147/choghazanbil.pdf.html


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : یکشنبه ۱٢ خرداد ۱۳٩٢ | ۱٢:٢٩ ‎ق.ظ | نویسنده : نسرین میرجزایی | نظرات ()

http://s2.picofile.com/file/7782220107/rostahaye_hadafe_gardeshgari_esfahan.pdf.html


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳٩٢ | ۱٢:۱٩ ‎ق.ظ | نویسنده : نسرین میرجزایی | نظرات ()

میمند با تاریخ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ سال در ۳۸ کیلومتری شمال‌شرقی شهرستان شهربابک در عرض ۳۰ درجه و ۱۶ دقیقه و طول ۵۵ درجه و ۲۵ دقیقه قراردارد. ارتفاع آن از سطح دریا ۲۲۴۰ متر و وسعت آن ۴۲۰ کیلومترمربع است این روستا بین شهرهای یزد، کرمان و شیراز قرار دارد. میمند در دهستان‌میمند، در شهرستان شهربابک و در استان کرمان واقع شده‌است. باران سالیانه آن ۱۸۵ میلیمتر است.میمند روستایی صخره‌ای و دستکند با چند هزار سال قدمت یادآور ایامی است که انسانها خدایان خود را در بلندای کوه‌ها جستجو می‌کردند و کوه نشانه استواری و توان و پایداری و اراده شناخته می‌شود. این بنای دستکند باستانی، بی‌گمان از نخستین سکونتگاه‌های بشری در ایران به شمار می‌رود.

برای معرفی بیشتر این روستا ، مقاله ای تحت عنوان بررسی روستای تاریخی میمنداز نظر جادبه های گردشگری در این قسمت گنجانده شده است.

http://s1.picofile.com/file/7776900000/meymand.pdf.html


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها:


تاريخ : شنبه ٤ خرداد ۱۳٩٢ | ۸:۱٩ ‎ق.ظ | نویسنده : نسرین میرجزایی | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.